Lučica Batala

Lučica Batala

Projekt izgradnje komunalne lučice Batala je jako bitan za sam grad Dubrovnik i o njemu se puno govorilo obzirom da je bilo potrebno izraditi niz studija. Ideja o izgradnji komunalne lučice krenula je još davne 2012. godine donošenjem UPU gruškog akvatorija kada su i započela idejna rješenja. Nakon toga radilo se na ishodovanju svih potrebnih dozvola i studija utjecaja na okoliš te se konačno krenulo u kompletnu realizaciju cijelog projekta. Danas Batala slovi za jednu od najmodernijih lučica u Hrvatskoj i namijenjena je prvenstveno lokalnom stanovništvu. Cjelokupna investicija „težila“ je 12 milijuna kuna, s tim da se Županijska lučka uprava Dubrovnik za deset milijuna kuna kreditno zadužila kod Hrvatske banke za obnovu i razvitak dok je dva milijuna kuna ŽLUD izdvojila iz vlastitih sredstava.

Marinetek NCP je kao izvođač radova bio zadužen za izgradnju i dopremu ukupno 6 plutajućih gatova ukupne dužine 600 metara na kojima je smješteno cca 500 vezova za brodice u vlasništvu domaćih ljudi koji imaju zaključen ugovor o vezu sa Županijskom Lučkom upravom. Ovaj hvalevrijedan projekt je među malobrojnim u Hrvatskoj kojim je riješen problem stalne potražnje domaćeg stanovništva za komunalnim vezovima.

Zamišljeno je da lučica bude organizirana po principu luka u povijesnim jezgrama. Dubrovnik je grad svjetski poznate kulturne baštine i ljepote, jedan je od najatraktivnijih i najpoznatijih gradova Sredozemlja. U pomorskom svijetu se zna da je baš Dubrovnik među prvim lukama uopće započeo njegovati nautički turizam te kao značajna destinacija prolazi kroz fazu progresivnog rasta i razvoja, kako većih marina tako i manjih lučica.

Karakteristike

Naziv projekta: Komunalna lučica Batala
Lokacija: Dubrovnik
Investitor: Županijska lučka uprava Dubrovnik
Kapacitet marine: 500 vezova
Radovi: Postavljanje plutajućeg gata B duljine 600 m
Budget: 8,7 Mkn
Godina dovršenja: 2017.
Proizvodi: Heavy  Duty pontoni 2700 HDS , valobran 3800BRS
Posebnosti: Radovi na izgradnji lučice Batala odvijali su se u dvije faze. U prvoj fazi izvođenja radova Marinetek je izgradio i dopremio pontone za plutajući gat B duljine 95,5 metara, koji je predviđen za prihvat prvih 60 brodica. Tvore ga ukupno 7 komada plutajućih armirano-betonskih elemenata duljine 12 odnosno 15 metara.

Druga faza obuhvaćala je izgradnju i postavljanje četiri pontonska gata (A,C,D i E) i jednog valobranskog gata s čije su unutrašnje strane vezovi. Vrijednost radova u ovoj završnoj fazi iznosila je 10,7 milijuna kuna.

Proizvodnja plutajućih pontona i pripadajuće opreme trajala je 3 mjeseca a do Dubrovnika su dopremljeni morskim putem u pet zasebnih tegljenja, duljine teglja od 75 do 110 m.

Radovi na instalaciji pontona povjereni su tvrtki Marine Sub d.o.o. iz Šibenika. Uz opremu za sidreni sustav plovila na plutajućim gatovima, ugrađene su i inox privezne uške (aneli) na južnoj obali uvale Batala kako bi kompletna infrastruktura za privez brodova bila istovjetne kvalitete.

Sidreni sustav gatova izveden je upotrebom armirano-betonskih sidrenih blokova te elastičnom užadi švedske tvrtke Seaflex, što plutajuće gatove čini izrazito mirnim i stabilnim uz minimalne horizontalne pomake. Ovakav sustav predstavlja najmoderniji i potpuno komforan način sidrenja gatova uz poštivanje najviših sigurnosnih standarda.

Obzirom da je Projekt sidrenja gatova i plovila izrađen na temelju buduće rekonstruirane obalne šetnice uz grušku obalu, trebalo je izvesti „privremeno“ rješenje kako bi se svim gatovima moglo sigurno i nesmetano pristupiti. Tako su do rekonstrukcije obale, izvedene čelične pocinčane pasarele na stupištu temeljenom u AB blokove na morskom dnu. Na ove privremene pasarele ovješeni su klasični Marinetek pristupni mostići. Ovakav specifičan pristup gatovima izazvao je oduševljenje kako lokalnog stavnovništva tako i dubrovačkih turista koji pristupne mostiće koriste kao „lokaciju“ za fotografiranje.

Koliko su uistinu ovi radovi utjecali, ne samo na vizuru gruškog zaljeva već na lokalno stanovništvo, najbolje govore reakcije korisnika koji izražavaju svoje zadovoljstvo obzirom da su brodice nekih mještana do jučer bile smještene na bovama a danas se vrlo lako može pristupiti svakoj pojedinoj „barki“.

Novosti

Otvorena „nova“ ACI-jeva marina u Rovinju

Otvorena „nova“ ACI-jeva marina u Rovinju

  Marina Rovinj u koju je uloženo više od 150 milijuna kuna najveća je investicija u povijeti ACI-ja. Riječ je o najmodernijoj marini koju ACI ima na hrvatskom Jadranu i
Marinetek sponzor D-marin ORC svjetskog prvenstva u jedrenju!

Marinetek sponzor D-marin ORC svjetskog prvenstva u jedrenju!

  Od 31.svibnja do 8. lipnja 2019. godine u Šibeniku se održava Svjetsko prvenstvo u ORC jedrenju kada će JK Val u suradnji s D-Marin i gradom Šibenikom, ugostiti flotu
Marinetek uspješno dovršio projekt izgradnje komunalnog pristaništa „Marina“ u Vukovaru

Marinetek uspješno dovršio projekt izgradnje komunalnog pristaništa „Marina“ u Vukovaru

Listu svojih referenci Marinetek Adriatic nadopunjuje još jednim uspješno dovršenim projektom. Riječ je o izgradnji komunalnog pristaništa u gradu Vukovaru, čija je svrha privez rekreacijskih plovila građana te je opremljeno
Obavijest o preseljenju društva Marinetek Adriatic na novu adresu

Obavijest o preseljenju društva Marinetek Adriatic na novu adresu

Poštovani, ovim putem Vas obavještavamo da naša tvrtka Marinetek Adriatic od 01. ožujka 2019 posluje na novoj adresi, Draga 2. Na spomenutoj adresi se nalazi Ured Uprave dok se naš
Marinetek potpisao ugovor o postavljanju pontona u Lučici Crkvine

Marinetek potpisao ugovor o postavljanju pontona u Lučici Crkvine

  Javna ustanova Park prirode Vransko jezero objavila je u elektronskom oglasniku javno nadmetanje za izvođenje prve faze radova na uređenju lučice Crkvine. Procijenjena vrijednost radova je gotovo dva milijuna
Isporuka mega valobrana za luku Saguenay

Isporuka mega valobrana za luku Saguenay

Koncem srpnja dovršena je proizvodnja 6 valobranskih plutajućih betonskih elemenata za gradnju pristaništa za cruisere u luci Saguenay u kanadskoj pokrajini Quebec. Radi se o najvećim standardnim valobranskim elementima takve
Obavijest o promjeni naziva tvrtke

Obavijest o promjeni naziva tvrtke

  Ovom prilikom Vas želimo obavijestiti da je naša tvrtka Marinetek NCP d.o.o. od dana 20.06.2018 promijenila naziv u Marinetek Adriatic d.o.o. Svi ostali podaci (OIB, sjedište, mail adrese i
Marinetek potpisao ugovor o gradnji komunalnog pristaništa „Marina“ u Vukovaru

Marinetek potpisao ugovor o gradnji komunalnog pristaništa „Marina“ u Vukovaru

  Svečano potpisivanje Ugovora sa Lučkom upravom Vukovar na Projektu izgradnje komunalnog pristaništa „Marina“, održano je u ponedjeljak 18.06.2018 u Vukovarskom hotelu Lav, u nazočnosti pomoćnika ministra mora, prometa i
Započela proizvodnja pontona za marinu Port Hercule, Monaco

Započela proizvodnja pontona za marinu Port Hercule, Monaco

U proizvodnom pogonu Marineteka, pod dirigentskom palicom direktora proizvodnje Nenada Čuke, po prvi put je proizveden ponton tipa M5320CO
Rekonstrukcija i dogradnja ACI marine Rovinj

Rekonstrukcija i dogradnja ACI marine Rovinj

  Sporazumom za izradu, dostavu i ugradnju pontonskih gatova, opreme i sidrenog sustava ACI marine u Rovinju Marinetek se obvezao izvršiti kompletnu rekonstrukciju i dogradnju postojećeg izgleda marine. Ponuda obuhvaća

O nama

Željko Dadić
Željko Dadić Ravnatelj, Županijska Lučka Uprava Dubrovnik
Jako smo zadovoljni samom izvedbom radova koji su tekli po usuglašenom hodogramu te nije bilo nikakvih kašnjenja što se tiče isporuke i ugradnje pontona te je sve uredno završeno u navedenim rokovima

Županijska lučka uprava Dubrovnik je temeljem Urbanističkog plana uređenja Gruškog akvatorija imala za cilj urediti komunalne vezove na području luke Gruž. Temeljem donešenog plana krenulo se u izradu Idejnog projekta koje je obuhvatilo uređenje sa 6 plivajućih pontona ukupne dužine 600 metara na koji se smjestilo 500 brodica domaćih ljudi. Sama izvedba i izgled se idealno uklopio u Gruški zaljev te sad imamo u centru grada prvu i sigurno najljepšu komunalnu lučicu na cijelom Jadranu, koja apsolutno zadovoljava sve potrebe domaćih ljudi i potrebe Županijske lučke uprave Dubrovnik. Jako smo zadovoljni samom izvedbom radova koji su tekli po usuglašenom hodogramu te nije bilo nikakvih kašnjenja što se tiče isporuke i ugradnje pontona te je sve uredno završeno u navedenim rokovima. Povratne informacije od samih korisnika vezova i cijele javnosti su odlične što nam je i bio cilj da na ovaj način zadovoljimo sve njihove potrebe, budući da je većina njih do svojih plovila dolazila kaićima budući da su bila na sidrišu a sad svi dolaze putem pontona laganom šetnjom