Lučica Batala

Lučica Batala

Projekt izgradnje komunalne lučice Batala je jako bitan za sam grad Dubrovnik i o njemu se puno govorilo obzirom da je bilo potrebno izraditi niz studija. Ideja o izgradnji komunalne lučice krenula je još davne 2012. godine donošenjem UPU gruškog akvatorija kada su i započela idejna rješenja. Nakon toga radilo se na ishodovanju svih potrebnih dozvola i studija utjecaja na okoliš te se konačno krenulo u kompletnu realizaciju cijelog projekta. Danas Batala slovi za jednu od najmodernijih lučica u Hrvatskoj i namijenjena je prvenstveno lokalnom stanovništvu. Cjelokupna investicija „težila“ je 12 milijuna kuna, s tim da se Županijska lučka uprava Dubrovnik za deset milijuna kuna kreditno zadužila kod Hrvatske banke za obnovu i razvitak dok je dva milijuna kuna ŽLUD izdvojila iz vlastitih sredstava.

Marinetek NCP je kao izvođač radova bio zadužen za izgradnju i dopremu ukupno 6 plutajućih gatova ukupne dužine 600 metara na kojima je smješteno cca 500 vezova za brodice u vlasništvu domaćih ljudi koji imaju zaključen ugovor o vezu sa Županijskom Lučkom upravom. Ovaj hvalevrijedan projekt je među malobrojnim u Hrvatskoj kojim je riješen problem stalne potražnje domaćeg stanovništva za komunalnim vezovima.

Zamišljeno je da lučica bude organizirana po principu luka u povijesnim jezgrama. Dubrovnik je grad svjetski poznate kulturne baštine i ljepote, jedan je od najatraktivnijih i najpoznatijih gradova Sredozemlja. U pomorskom svijetu se zna da je baš Dubrovnik među prvim lukama uopće započeo njegovati nautički turizam te kao značajna destinacija prolazi kroz fazu progresivnog rasta i razvoja, kako većih marina tako i manjih lučica.

Karakteristike

Naziv projekta: Komunalna lučica Batala
Lokacija: Dubrovnik
Investitor: Županijska lučka uprava Dubrovnik
Kapacitet marine: 500 vezova
Radovi: Postavljanje plutajućeg gata B duljine 600 m
Budget: 8,7 Mkn
Godina dovršenja: 2017.
Proizvodi: Heavy  Duty pontoni 2700 HDS , valobran 3800BRS
Posebnosti: Radovi na izgradnji lučice Batala odvijali su se u dvije faze. U prvoj fazi izvođenja radova Marinetek je izgradio i dopremio pontone za plutajući gat B duljine 95,5 metara, koji je predviđen za prihvat prvih 60 brodica. Tvore ga ukupno 7 komada plutajućih armirano-betonskih elemenata duljine 12 odnosno 15 metara.

Druga faza obuhvaćala je izgradnju i postavljanje četiri pontonska gata (A,C,D i E) i jednog valobranskog gata s čije su unutrašnje strane vezovi. Vrijednost radova u ovoj završnoj fazi iznosila je 10,7 milijuna kuna.

Proizvodnja plutajućih pontona i pripadajuće opreme trajala je 3 mjeseca a do Dubrovnika su dopremljeni morskim putem u pet zasebnih tegljenja, duljine teglja od 75 do 110 m.

Radovi na instalaciji pontona povjereni su tvrtki Marine Sub d.o.o. iz Šibenika. Uz opremu za sidreni sustav plovila na plutajućim gatovima, ugrađene su i inox privezne uške (aneli) na južnoj obali uvale Batala kako bi kompletna infrastruktura za privez brodova bila istovjetne kvalitete.

Sidreni sustav gatova izveden je upotrebom armirano-betonskih sidrenih blokova te elastičnom užadi švedske tvrtke Seaflex, što plutajuće gatove čini izrazito mirnim i stabilnim uz minimalne horizontalne pomake. Ovakav sustav predstavlja najmoderniji i potpuno komforan način sidrenja gatova uz poštivanje najviših sigurnosnih standarda.

Obzirom da je Projekt sidrenja gatova i plovila izrađen na temelju buduće rekonstruirane obalne šetnice uz grušku obalu, trebalo je izvesti „privremeno“ rješenje kako bi se svim gatovima moglo sigurno i nesmetano pristupiti. Tako su do rekonstrukcije obale, izvedene čelične pocinčane pasarele na stupištu temeljenom u AB blokove na morskom dnu. Na ove privremene pasarele ovješeni su klasični Marinetek pristupni mostići. Ovakav specifičan pristup gatovima izazvao je oduševljenje kako lokalnog stavnovništva tako i dubrovačkih turista koji pristupne mostiće koriste kao „lokaciju“ za fotografiranje.

Koliko su uistinu ovi radovi utjecali, ne samo na vizuru gruškog zaljeva već na lokalno stanovništvo, najbolje govore reakcije korisnika koji izražavaju svoje zadovoljstvo obzirom da su brodice nekih mještana do jučer bile smještene na bovama a danas se vrlo lako može pristupiti svakoj pojedinoj „barki“.

Novosti

Dotegljeni valobranski pontoni za projekt komunalne luke “Porto UŠ”

Dotegljeni valobranski pontoni za projekt komunalne luke “Porto UŠ”

Dana 03.09. uspješno je dotegljen valobranski gat duljine 100 m za projekt komunalne luke na Korčuli. Tegljenje je trajalo cca 20 sati te su pontoni uspješno privezani
Marinetekovi pontoni uskoro u luci nautičkog turizma Sv. Katarina

Marinetekovi pontoni uskoro u luci nautičkog turizma Sv. Katarina

Izgradnja nautičko–turističkog kompleksa Sveta Katarina – Monumenti predviđen je u sklopu programa Brijuni Rivijera, kao projekt posebnog značaja za Republiku Hrvatsku, Istarsku županiju i Grad Pulu. Cijeli projekt je podijeljen
Potpisan ugovor za izgradnju komunalne luke “Porto Uš” na Korčuli

Potpisan ugovor za izgradnju komunalne luke “Porto Uš” na Korčuli

Dana 05.lipnja 2020 u Gradskoj vijećnici Korčule s ravnateljem Županijske lučke uprave Ante Tvrdeić, potpisan je ugovor o izvođenju radova na projektu “Pontonske komunalne luke u uvali Luka Porto Uš”,
Potpisan ugovor za isporuku pontona za luku Medulin

Potpisan ugovor za isporuku pontona za luku Medulin

Medulinsko komunalno poduzeće Buža koje gospodari lukom u Medulinu, investiranjem sredstava u ovaj dio obale, nastoji urediti istoimenu lučicu u tom istarskom mjestu. Potpisanim Ugovorom o izradi i postavljanju plutajućih
Marinetek isporučio pontone za luku Jaffa u Tel Aviv-u

Marinetek isporučio pontone za luku Jaffa u Tel Aviv-u

Nakon dužih pregovora projekt rekonstrukcije jedne od najstarijih gradskih luka na Mediteranu, stare luke Jaffa, dodijeljen je Marineteku i Mer Terre, izraelskoj kompaniji za izvođenje pomorskih radova. U sklopu radova,
Marinetek izlagač na Helsinki International Boat Show-u

Marinetek izlagač na Helsinki International Boat Show-u

Međunarodni sajam plovila u Helsinkiju ili Vene Båt, kako ga Finci zovu, održavao se u periodu od 06. do 17. veljače i ove je godine okupio 282 izlagača, te je imao preko 70 875 posjetitelja. Sajam slovi za najveći nautički događaj u sjevernoj Europi
Düsseldorf Boat Show

Düsseldorf Boat Show

Ove godine nautički sajam u Düsseldorfu posjetilo je gotovo 250.000 posjetitelja iz 106 zemalja. Posjetitelji su bili oduševljeni širokim programom, ogromnim izborom proizvoda i usluga koje je pružalo više od 1.900 izlagača.
Marine Equipment Trade Show, Amsterdam

Marine Equipment Trade Show, Amsterdam

METS ili Marine Equipment Trade Show, koji se svake godine u studenom održava u Amsterdamu, i ove je godine okupio sva važnija imena iz nautičke proizvodnje. U jedanaest međusobno povezanih
Marinetek dobitnik nagrade „Zlatna kuna“ za uspješno poslovanje u 2018. godini

Marinetek dobitnik nagrade „Zlatna kuna“ za uspješno poslovanje u 2018. godini

Na svečanosti koja se održala 25.10.2019 u hotelu Olympia Sky  u Vodicama, Marineteku je dodijeljena plaketa Hrvatske gospodarske komore, „Zlatna kuna“ u kategoriji malih poduzeća za uspješno poslovanje u protekloj
Izlaganje na sajmu Biograd Boat Show

Izlaganje na sajmu Biograd Boat Show

Gotovo istovremeno kad se održavao sajam u Abu Dhabi-ju, od 17. do 20. listopada Marinetek je imao svoje izlagačko mjesto na najvećem hrvatskom i srednjeeuropskom sajmu na moru, 21. Biograd

O nama

Željko Dadić
Željko Dadić Ravnatelj, Županijska Lučka Uprava Dubrovnik
Jako smo zadovoljni samom izvedbom radova koji su tekli po usuglašenom hodogramu te nije bilo nikakvih kašnjenja što se tiče isporuke i ugradnje pontona te je sve uredno završeno u navedenim rokovima

Županijska lučka uprava Dubrovnik je temeljem Urbanističkog plana uređenja Gruškog akvatorija imala za cilj urediti komunalne vezove na području luke Gruž. Temeljem donešenog plana krenulo se u izradu Idejnog projekta koje je obuhvatilo uređenje sa 6 plivajućih pontona ukupne dužine 600 metara na koji se smjestilo 500 brodica domaćih ljudi. Sama izvedba i izgled se idealno uklopio u Gruški zaljev te sad imamo u centru grada prvu i sigurno najljepšu komunalnu lučicu na cijelom Jadranu, koja apsolutno zadovoljava sve potrebe domaćih ljudi i potrebe Županijske lučke uprave Dubrovnik. Jako smo zadovoljni samom izvedbom radova koji su tekli po usuglašenom hodogramu te nije bilo nikakvih kašnjenja što se tiče isporuke i ugradnje pontona te je sve uredno završeno u navedenim rokovima. Povratne informacije od samih korisnika vezova i cijele javnosti su odlične što nam je i bio cilj da na ovaj način zadovoljimo sve njihove potrebe, budući da je većina njih do svojih plovila dolazila kaićima budući da su bila na sidrišu a sad svi dolaze putem pontona laganom šetnjom