Projekt izgradnje komunalne lučice Batala je jako bitan za sam grad Dubrovnik i o njemu se puno govorilo obzirom da je bilo potrebno izraditi niz studija. Ideja o izgradnji komunalne lučice krenula je još davne 2012. godine donošenjem UPU gruškog akvatorija kada su i započela idejna rješenja. Nakon toga radilo se na ishodovanju svih potrebnih dozvola i studija utjecaja na okoliš te se konačno krenulo u kompletnu realizaciju cijelog projekta. Danas Batala slovi za jednu od najmodernijih lučica u Hrvatskoj i namijenjena je prvenstveno lokalnom stanovništvu. Cjelokupna investicija „težila“ je 12 milijuna kuna, s tim da se Županijska lučka uprava Dubrovnik za deset milijuna kuna kreditno zadužila kod Hrvatske banke za obnovu i razvitak dok je dva milijuna kuna ŽLUD izdvojila iz vlastitih sredstava.
Marinetek NCP je kao izvođač radova bio zadužen za izgradnju i dopremu ukupno 6 plutajućih gatova ukupne dužine 600 metara na kojima je smješteno cca 500 vezova za brodice u vlasništvu domaćih ljudi koji imaju zaključen ugovor o vezu sa Županijskom Lučkom upravom. Ovaj hvalevrijedan projekt je među malobrojnim u Hrvatskoj kojim je riješen problem stalne potražnje domaćeg stanovništva za komunalnim vezovima.
Zamišljeno je da lučica bude organizirana po principu luka u povijesnim jezgrama. Dubrovnik je grad svjetski poznate kulturne baštine i ljepote, jedan je od najatraktivnijih i najpoznatijih gradova Sredozemlja. U pomorskom svijetu se zna da je baš Dubrovnik među prvim lukama uopće započeo njegovati nautički turizam te kao značajna destinacija prolazi kroz fazu progresivnog rasta i razvoja, kako većih marina tako i manjih lučica.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Naziv projekta: | Komunalna lučica Batala |
---|---|
Lokacija: | Dubrovnik |
Investitor: | Županijska lučka uprava Dubrovnik |
Kapacitet marine: | 500 vezova |
Radovi: | Postavljanje plutajućeg gata B duljine 600 m |
Budget: | 8,7 Mkn |
Godina dovršenja: | 2017. |
Proizvodi: | Heavy Duty pontoni 2700 HDS , valobran 3800BRS |
Posebnost: | Radovi na izgradnji lučice Batala odvijali su se u dvije faze. U prvoj fazi izvođenja radova Marinetek je izgradio i dopremio pontone za plutajući gat B duljine 95,5 metara, koji je predviđen za prihvat prvih 60 brodica. Tvore ga ukupno 7 komada plutajućih armirano-betonskih elemenata duljine 12 odnosno 15 metara |
Druga faza obuhvaćala je izgradnju i postavljanje četiri pontonska gata (A,C,D i E) i jednog valobranskog gata s čije su unutrašnje strane vezovi. Vrijednost radova u ovoj završnoj fazi iznosila je 10,7 milijuna kuna.
Proizvodnja plutajućih pontona i pripadajuće opreme trajala je 3 mjeseca a do Dubrovnika su dopremljeni morskim putem u pet zasebnih tegljenja, duljine teglja od 75 do 110 m.
Radovi na instalaciji pontona povjereni su tvrtki Marine Sub d.o.o. iz Šibenika. Uz opremu za sidreni sustav plovila na plutajućim gatovima, ugrađene su i inox privezne uške (aneli) na južnoj obali uvale Batala kako bi kompletna infrastruktura za privez brodova bila istovjetne kvalitete.
Sidreni sustav gatova izveden je upotrebom armirano-betonskih sidrenih blokova te elastičnom užadi švedske tvrtke Seaflex, što plutajuće gatove čini izrazito mirnim i stabilnim uz minimalne horizontalne pomake. Ovakav sustav predstavlja najmoderniji i potpuno komforan način sidrenja gatova uz poštivanje najviših sigurnosnih standarda.
Obzirom da je Projekt sidrenja gatova i plovila izrađen na temelju buduće rekonstruirane obalne šetnice uz grušku obalu, trebalo je izvesti „privremeno“ rješenje kako bi se svim gatovima moglo sigurno i nesmetano pristupiti. Tako su do rekonstrukcije obale, izvedene čelične pocinčane pasarele na stupištu temeljenom u AB blokove na morskom dnu. Na ove privremene pasarele ovješeni su klasični Marinetek pristupni mostići. Ovakav specifičan pristup gatovima izazvao je oduševljenje kako lokalnog stavnovništva tako i dubrovačkih turista koji pristupne mostiće koriste kao „lokaciju“ za fotografiranje.
Koliko su uistinu ovi radovi utjecali, ne samo na vizuru gruškog zaljeva već na lokalno stanovništvo, najbolje govore reakcije korisnika koji izražavaju svoje zadovoljstvo obzirom da su brodice nekih mještana do jučer bile smještene na bovama a danas se vrlo lako može pristupiti svakoj pojedinoj „barki“.