Konačno je krenulo dugo očekivano uređenje luke otvorene za javni promet lokalnog značaja, uvale Vrnaža u Šibeniku. Cjelokupni projekt je ‘težak’ oko 35 milijuna kuna, zbog čega će uređenje teći u nekoliko faza. Sredstva su osigurana najvećim dijelom iz vlastitih sredstava Lučke uprave, te ovogodišnjim proračunima Šibensko – kninske županije, Grada Šibenika i Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture.
Prema Urbanističkom planu uređenja u Vrnaži je predviđena izgradnja obale i uređenje oko 600 vezova za siguran privez manjih plovila lokalnog stanovništva. Naime, ideja da se u uvali Vrnaža, koja se već i koristi kao ilegalna komunalna luka, proglasi lučko područje pod upravljanjem Županijske lučke uprave, nastala je prije četiri godine. Na taj način osigurava se primjeren vez za plovila domicilnog stanovništva. Obzirom da na području grada Šibenika dosad nije postojala uređena komunalna luka koja bi osiguravala siguran vez za oko 4 tisuće brodica, građani su bili prisiljeni privezivati svoje brodice diljem grada i županije.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Naziv projekta: | Komunalna lučica Vrnaža |
---|---|
Lokacija: | Šibenik |
Investitor: | Lučka uprava Šibensko kninske županije |
Kapacitet marine: | 600 vezova |
Radovi: | Postavljanje pontonskih gatova duljine 293m te 72 m valobranskog gata |
Budget: | 5 Mkn |
Godina dovršenja: | 2016. |
Proizvodi: | Valobran M3800BRS, All Concrete pontoni tipa M2400AC |
Posebnost: | Uređenjem luke Vrnaža dobit će se izgrađena lučka nadogradnja i podgradnja uključujući obalni zid, kompletan plato, pontone, 2 valobrana te objekte infrastrukture za popravak i uređenje brodica. Obzirom da u Šibeniku nema komunalnih vezova ne treba posebno naglašavati važnost ovog projekta s kojim će građani dobiti 600 vezova za siguran privez manjih plovila lokalnog stanovništva. |
Nakon svih pribavljenih dozvola, započela je prva faza radova kojom se planira uređenje zapadnog dijela uvale, tj. uređenje oko 300 metara obalnog zida te postavljanje plutajućeg valobrana i pet plutajućih gatova. Marinetek je u tu svrhu isporučio prvi pontonski gat duljine 57 metara, za privremeni privez brodica tijekom izvođenja građevinskih radova na izgradnji obalnog zida. Rok za izvođenje radova je šest mjeseci tako da do kraja godine planiramo postaviti ostatak pontonskih gatova ukupne duljine od 293 m te 72 m valobranskog gata, sa mostovima i pripadajućim sidrenim sustavima.