Skip to content

Koncem srpnja dovršena je proizvodnja 6 valobranskih plutajućih betonskih elemenata za gradnju pristaništa za cruisere u luci Saguenay u kanadskoj pokrajini Quebec. Radi se o najvećim standardnim valobranskim elementima takve vrste, koji se po prvi put proizvode upravo u šibenskoj Marinetek tvornici pontona. Novi pontoni nose oznaku M6320BRKH i M6312BRKH, i konačni su rezultat složenog procesa započetog prije više od dvije godine.

Po odluci uprave Marineteka, započelo se sa detaljnim projektiranjem novih valobranskih elemenata, koji bi svojim performansama trebali zadovoljiti uvjete za sigurno sidrenje plovila u akvatoriju marina i luka, u djelomično zaštićenim zaljevima. Kao rezultat, projektiran je betonski monolitni elemenat širine 6 metara, duljine 20 metara, i visine 2,4 metra. Uz masu elementa od gotovo 90 tona, teoretsko nadvođe u slanoj vodi je oko 0,7 metara, i prema računici ovakav ponton bi morao adekvatno zaštiti akvatorij marine pri dolaznom valu značajne visine oko Hs = 1,3m. Budući da je limit dosadašnjih standardnih valobrana bio oko Hs = 1,1 m, radi se o zaista značajnom povećanju, koje će omogućiti zaštitu akvatorija novih luka i marina kakva do sada nije bila moguća.

pontoni-izgradnjapontoni-izgradnja
transport-pontona-dizalicatransport-pontona-dizalica
P2-P3-u-moruP2-P3-u-moru
Ponton-4-1Ponton-4-1
Ponton-44Ponton-44
transport-pontona-dizalica2transport-pontona-dizalica2
transport-pontona-marinetektransport-pontona-marinetek
Ponton-45Ponton-45
Ponton-43Ponton-43

Projektiranje je u suradnji sa marinetekovim stručnjacima i projektantima izvršila projektantska kuća Port Tech – FCG Design and Ingineering Ltd Helsinki, koji je ovlašteni državni institut za uzmorske građevine. Nakon detaljnog i odobrenog projekta, izvršeno je testiranje modela u bazenu, i to najprije u Hrvatskom Hidrografskom Institutu u Zagrebu gdje su i napravljena tri modela novog valobrana, te zatim i u finskom institutu VTT Technical Research Centre of Finland, gdje su osim mjerenja attenuacije modela proučavani i sistemi sidrenja i njihov utjecaj na performanse valobrana.
Svi rezultati i proračuni predočeni su Hrvatskom Registru Brodova u Splitu, koje je kao klasifikacijsko društvo izvršilo provjeru, testiranje prvog pontona, te certifikaciju samih konačnih proizvoda.

Nakon opsežne pripreme, u lipnju 2018 je započela proizvodnja prvih šest elemenata za poznatog naručitelja, i u zadanom ritmu od jednog pontona tjedno ukupan projekt je dovršen na vrijeme za isporuku koncem srpnja.
Treba naglasiti kako je tvornica u Šibeniku odabrana za proizvodnju prvih pontonskih valobrana za naručitelja iz daleke Kanade, zbog dokazane kvalitete rada naših djelatnika i dovršavanja preuzetih zadataka u zadanom vremenu. Usprkos izuzetnim zahtjevima projekta, i značajnim vanserijskim logističkim potrebama, djelatnici šibenskog Marineteka su i ovaj zahtjevni posao izvršili na zajedničko zadovoljstvo. Sigurno je da će i na domicilnom tržištu Mediterana ovaj novi proizvod vrlo brzo naći svoje, očekujemo vrlo značajno mjesto.

Skip to content