Krajem siječnja 2018 godine započela je proizvodnja plutajućih pontona za kompletnu rekonstrukciju gatova A, B, C i V marine Agana u mjestu Marina. Riječ je o marini koja raspolaže sa 134 morska veza raspoređena na 6 gatova ukupne duljine 470m koji su opremljeni za prihvat plovila maksimalne dužine do 25m. Marina Agana je smještena u središnjem dijelu Dalmacije, na pola puta između županijskih središta Splita i Šibenika, na samom dnu marinskog zaljeva te nudi sigurno i mirno utočište s mnoštvom sadržaja koji nautičarima pružaju ugodan boravak.
S obzirom na dotrajalost svih pontonskih elemenata i opreme, Marinetek je za potrebe ovog projekta izvršio zamjenu svih postojećih plutajućih gatova s novim betonskim kontinuiranim elementima, tip M3012AC i M3015AC sa pripadajućom dodatnom opremom, bitvama, drvenim bokoštitnicima i pristupnim mostovima. Pored zamjene kompletnog sustava pontonskih gatova, u suradnji sa tvrtkom Dubina inženjering iz Splita i Elektrolux TS iz Šibenika, izvršena je i instalacija sidrenih sustava gatova, plovila i naravno izvedba nove vodovodne mreže i elektroinstalacija.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Naziv projekta: | Marina Agana – rekonstrukcija gatova |
---|---|
Lokacija: | Marina |
Kapacitet marine: | 134 veza |
Radovi: | Demontaža i uklanjanje starih gatova i opreme. Gradnja, doprema i instalacija novih gatova sa sidrenim sustavima gatova i plovila, te kompletnom instalacijom |
Budget: | 3,5 mil KN |
Godina dovršenja: | 2018. |
Proizvodi: | M3012AC i M3015AC |
Posebnost: | Sistem čeličnih pocinčanih nosača |
U skladu sa novim Projektom sidrenih sustava, izrađen je i instaliran novi sidreni sustav gatova i plovila. Za potrebe sidrenja korištena su, uz standardne betonske sidrene blokove, i geotehnička sidra potrebne nosivosti i to na dijelovima manjih dubina kako se ne bi ugrozio potreban gaz plovila. Specifičnost sidrenog sustava gatova jest i sustav usidrenja gata “V” koji je položen paralelno sa nasutim lukobranom i usidren sistemom čeličnih pocinčanih nosača (“ruku”) i dijagonalnim inox sajlama za preuzimanje uzdužnih sila. Čelični nosači prihvaćeni su na kopnu prethodno izvedenim betonskim utvrdicama, a na pontonima posebnim prihvatnicima čije je sidrenje izvedeno tijekom proizvodnje pontonskih elemenata.
Što se tiče sidrenog sustava plovila, korišten je sustav standardnog četveroveza. Sukladno potrebama predviđenih plovila i postojećim kapacitetima mreže, izrađen je novi projekt elektrodistribucije na gatovima, te su ugrađeni novi servisni ormarići sa adekvatnim priključcima, proizvođača Marex elektrostroj iz Zadra (tip TANGO).
Marinetek je sve radove izvršio u skladu s dogovorom sa upravom marine te je osigurana pravovremena instalacija svih pontonskih elemenata. S obzirom na to da je za vrijeme izvođenja građevinskih radova marina bila potpuno popunjena plovilima na godišnjem vezu, dopremu i instalaciju gatova smo vršili sukcesivno uz mjere pojačanog opreza i sigurnosti na mjestu instalacije te uz minimalno remećenje redovne djelatnosti u marini.