U suradnji sa Strabag Oman – Branch Albania – Pomgrad Inženjering te njihovim podizvođačem Trema Engineering 2 sh.p.k., početkom ove godine Marinetek NCP je ugovorio posao isporuke plutajućeg gata ukupne dužine 60 m u svrhu izgradnje ribarske luke Drač. Drač je najveća luka u Albaniji, u zapadnom dijelu albanske obale Jadranskog mora, 39 km udaljen od Tirane i 30 km od međunarodnog aerodroma u Tirani. Riječ je o ribarskoj luci čiji je investitor Republika Albanija odnosno Ministarstvo zaštite okoliša sa ukupnom ugovorenom vrijednošću radova od 12M €. Kreditor za izgradnju ribarske luke je IDB (Islamic Development Bank) 82% te Republika Albanija 18%.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Naziv projekta: | Albanija – Drač |
---|---|
Lokacija: | Drač |
Investitor: | Ministarstvo zaštite okoliša |
Kapacitet marine: | 12 ribarskih plovila |
Radovi: | Gradnja, doprema i supervizija instalacije 60 m Heavy Duty pontona sa sidrenim sustavima gatova |
Budget: | |
Godina dovršenja: | 2015. |
Proizvodi: | Heavy Duty pontoni |
Posebnost: | Sidrenje pontonskih elemenata pomoću tzv. hvatača. |
Marinetek NCP je isporučio i izvršio superviziju instalacije 60 m HeavyDuty pontona tipa M3315HD zajedno sa elementima sidrenog sustava gata.
Posebnost samog projekta čini sidrenje pontonskih elemenata koje je jednim dijelom sadržano od fleksibilnih tzv.hvatača za obalu koji sprečavaju poprečna gibanja gata i betonskih blokova u moru koji križnim lančanim vezama sprečavaju uzdužna gibanja.
Ta dva različita modela sidrenog sustava pokazala su se dobrim rješenjem za ovaj projekt gdje se na jednoj strani gata nalazi školjera koja je predstavljala problem oko odabira tipa sidrenog sustava. Za ovaj projekt koriste se inox bitve nosivosti 2,5 T sa prethodno ugrađenim temeljnim vijcima u samoj fazi proizvodnje pontonskih elemenata.
Mostovi su u ravnoj izvedbi, širine 1,20 m i duljine 6 m. Za sada, ovaj projekt je prva faza i nazvana je „test faza“ za plutajuća rješenja unutar ribarske luke. Ukoliko se u eksploataciji luke ova plutajuća rješenja budu pokazala dobrima, tada će se moći razmišljati o preprojektiranju luke u dijelu gdje će se pokazati potreba za dodatnim mjestima za plovila koja bi bila na plutajućim pontonima.