Europski Obalni Avioprijevoznik (ECA) započeo je sa razvojem projekta formiranja mreže hidroavionskih pristaništa i pružanja usluga prijevoza putnika, još davne 2008 godine. Na žalost, kao i gotovo svaki strani investitor, kap. Klaus Dieter Martin gotovo se je izgubio u šumi birokratski nastrojene administracije, i raznim postojećim i nepostojećim propisima i pravilima koje je trebalo zadovoljiti.
Uz izuzetnu i na ovim prostorima gotovo neviđenu njemačku upornost, napokon pred ljeto 2014 godine oformljena su prva hidroavionska pristaništa, i otpočeli su prvi komercijalni letovi. Cilj projekta je izgraditi tridesetak pristaništa duž hrvatskog dijela jadranske obale, te nekoliko u Crnoj Gori, Sloveniji i Italiji, te uskladiti red letenja nekoliko zrakoplova , koji će kao autobusne linije međusobno povezivati hrvatske (i druge) gradove, mjesta, otoke, ljude… Zamislite da Vam od zračne luke u Resniku ne treba više od pola sata do Hvara. Prije ovog projekta, sa Resnika bi se trebali prebaciti autobusom do Splita, pa od kolodvora do trajektne luke, ukrcati se na prepuni trajekt, i u hotelu bi bili recimo istog dana… Hidroavionu od novog hidroavionskog pristaništa u Divuljama treba do Hvara oko 13 minuta.
















TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Naziv projekta: | Hidroavionska pristaništa |
---|---|
Lokacija: | planiranih oko 30 lokacija duž Jadranske obale |
Investitor: | Europski obalni avioprijevoznik doo |
Radovi: | projektiranje, gradnja, transport i instalacija plutajućih gatova – hidroavionskih pristaništa |
Budget: | 2 M€ |
Godina dovršenja: | 2018. |
Proizvodi: | Heavy Duty pontoni, valobranski pontoni |
Posebnost: | pontonski gatovi prilagođeni za pristajanje hidroaviona, posebni pristupni mostovi, prilagođeni odbojnici od korištenih automobilskih guma, jedinstvena projektna rješenja. |
Marinetek je uz ECA ekskluzivno gotovo od samih početaka, pružajući investitoru svu podršku, počevši od razrade projekata pristaništa, razvoja posebno prilagođenih detalja (kao što su specijalni odbojnici, viseći mostovi…), gradnje pontonskih elemenata, projektiranja sistema sidrenja i certificiranja pristaništa pri Hrvatskom Registru Brodova, pa sve do instalacije na terenu i puštanja pristaništa u pogon…
Pred ljeto 2015, u stalnom su radu pristaništa u Resniku, Puli, i Rabu, a prije sezone očekuje se i početak rada pristaništa na Lastovu, u Novalji, Malom Lošinju, Cresu, Rijeci i Splitu.